(၁)
ႏိုင္လြန္ လမ္းမေပၚမွာ ဖိနပ္မပါတဲ့ ေလဟာ ဦးတည္ရာမဲ့ ရွပ္တိုက္ေျပးလႊားေနေလရဲ႕ ဝါၾကန္႔ၾကန္႔ သစ္ရြက္အိုတို႔ ဘဝကို အရႈံးနဲ႔ စြန္႔ခြာခဲ့ရသူမို႔ ေရႊရင္တဆို႔ဆို႔ ေျမေပၚမွာ လူးလွိမ့္လို႔ေပါ့။ ရန္ကုန္ရဲ႕ ေမလ အပူလိႈင္းလံုးေတြ ထ (ေမာင္ေလးေအာင္…) မင္းအတြက္ မင္းအတြက္ ပင့္သက္ ခ်ီေနတာမ်ားလား။ ပူျပင္းရက္စက္တဲ့ ေႏြရဲ႕ရင္ခြင္မွာ မင္းဟာ မင္းခ်စ္တဲ့ ငါတို႔ကို ရက္စက္စိမ္းကားစြာနဲ႔ စြန္႔ခြာသြားခဲ့တယ္ေလ။ ၁၉၇၇ ေမလ ေဟာ ၾကည့္စမ္းပါ ဆယ္စုတစ္ေခတ္ဆိုတဲ့ကာလ မေန႔တစ္ေနကလို အလ်ားတိုတိုကေလးပါလား။ ေမာင္ယဥ္မြန္ ကြယ္လြန္ခဲ့တုန္းက မင္းေရးဖြဲ႔တဲ့ ကဗ်ာမ်က္ရည္ကို အင္အားအျဖစ္ ေျပာင္းပစ္လိုက္တဲ့ ကဗ်ာ မင္းမွတ္မိေနဦးမွာေပါ့။
“ပန္းေတြ
ေၾကြေနဆဲပါ သူငယ္ခ်င္း
ဒါေပမယ့္
ပန္းေတြ ေဝေနဦးမွာပဲ
သူငယ္ခ်င္း” …. တဲ ့
ဟုတ္ေပရဲ႕
မင္းမရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကဗ်ာမုန္တိုင္းေတြ ထန္လာတယ္ ကဗ်ာေရစီးေတြ သန္လာတယ္ ဒါေပမယ့္ မင္းေျပာခဲ့သလို ပန္းေတြ ေဝေနဆဲပါ သူငယ္ခ်င္း ….။ ျဖစ္တည္မႈရဲ႕ ေၾကာင္လိမ္ေလွကားေပၚမွာ မင္းခ်စ္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာ ၂၁ ရာစုမွာ ပိုၿပီး က်န္းမာလာဦးမွာပါ။
(၂)
ျမင့္ျမတ္တဲ့၊ ေခါင္းပံုမျဖတ္တဲ့၊ ေသြးစုတ္ မျခယ္လွယ္တတ္တဲ့၊ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ ထာဝရ အိပ္စက္နားခိုဖို႔ ေျမဝသုန္ဟာ ေႏြးေထြးယုယစြာနဲ႔ ႀကိဳဆိုဂုဏ္ျပဳခဲ့ တယ္မဟုတ္လား။ “ေရနဲ႔ နာမည္ေရးသူ လဲေလ်ာင္းရာ” ကဗ်ာဆရာ ဂၽြန္ကိရဲ႕ အုတ္ဂူေပၚက စာတန္းဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ ရိုးသားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေရနဲ႔ နာမည္ကို ကမၸည္းထိုးခဲ့သူေတြဟာ ကက္ပလင္းလို၊ အိုက္စတာေပါင္းလို လူစားေတြ ျဖစ္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းလို၊ ညီအစ္ကိုလို၊ ရဲေဘာ္လို၊ ခ်စ္ရတဲ့ ေမာင္ေလးေအာင္ေရ မင္းနာမည္ကို မင္းဟာေရနဲ႔ ေရးသြားခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး ႏွလံုးေသြးနဲ႔၊ ႏွလံုးေသြးနဲ႔ ေရးသြားခဲ့တာပါ။ ေဆြးေနတဲ့ နံရံေပၚမွာ မင္းကဗ်ာ ေရးခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ သံမဏိနံရံေပၚမွာ မင္း ကဗ်ာေရးခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ရဲေဘာႀကီးေရ ပန္းေတြ ေဝလိုက္ ေၾကြလိုက္၊ ေနဝင္လိုက္ ထြက္လိုက္၊ ေန႔ျဖစ္လိုက္ ညျဖစ္လိုက္၊ မိုးရြာလိုက္ ေနပူလိုက္၊ အမူးေျပလိုက္ မေျပလိုက္နဲ႔ မင္းမရွိေတာ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ရဲ႕ လြမ္းေမာဖြယ္ အကာလ ပုဇြန္ေတာင္ရဲ႕ ညေနခင္း မသင္းပ်ံ႕ေတာ့ဘူးေလ။
ေမာင္သင္းခုိင္
http://www.kaungkin.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=42&Itemid=62
Friday, May 27, 2011
ဆယ္စုတစ္ေခတ္ရဲ႕ အလြမ္းမွန္ကူကြက္


0 comments:
Post a Comment